facebook
Què són les Intel.ligències múltiples
 
L’APAEA, en col·laboració amb el Ministeri d’Educació, va oferir el dia 16 de març una xerrada sobre intel·ligències múltiples, a càrrec de dues psicopedagogues de la nostra escola.
La Judit i l’Angi van explicar a tots els presents la teoria del psicòleg nord-americà Howard Gardner sobre els vuit tipus d’intel·ligència que es troben en el cervell de tots els individus. En la literatura científica del tema s’han trobat referències a dos tipus d’intel·ligències més que encara estan per determinar.
Howard Gardner (Premi Príncep d’Astúries en Ciències Socials 2011) és professor i investigador a la Universitat de Harvard i fa anys que estudia les diferents capacitats del nostre cervell. Ens ofereix la idea d’observar la nostra ment, no com un sol ordinador central, sinó més aviat com diversos ordinadors independents en el seu funcionament, però entrellaçats entre ells. Totes les persones tenen els vuit tipus d’intel·ligències. El nostre cervell és una mena de puzle personalitzat, amb peces de dimensions diferents encaixades també de formes diverses.
Aquesta teoria ha revolucionat els sistemes d’educació tradicionals, en els quals només dos tipus de les intel·ligències definides per Gardner, la logicomatemàtica i la lingüística, eren  marcadors per a distingir entre l’alumne capaç i el menys capaç.
A l’Escola Andorrana s’introdueix aquesta teoria de intel·ligències múltiples, i des de l’observació als nostres fills, es prova de definir quin son els seus perfils. Així, es pot potenciar allò en què les seves capacitats son més fortes i empaitar la resta.
A partir d’aquí, es pot dir que cada nen és intel·ligent a la seva manera. Tots tenen punts forts i punts febles. Tots els nostres nens tenen alguna cosa que es pot valorar i que els distingeix. Cada alumne és un repte per a l’educador, perquè calen línies d’acció pedagògiques adaptades a l’individu i formes de comunicació eficaces per a cada perfil i amb una intervenció definida. Observar, valorar i adaptar.
Entre tots hem de desenterrar la idea de “bons” i “dolents”. A casa no podem deixar que els nostres fills ens expliquin que el seu company rep suport perquè té problemes per aprendre, sense explicar-los que segur que hi ha altres coses que fa molt bé. En les reunions amb el tutor no podem escoltar que al nostre fill li costa sense deixar de preguntar què és el que li costa i quines altres coses se li donen millor, i què faran per ajudar-lo. I és que les dificultats no són taques que no surten ni amb aigua i cada nen necessita el seu temps. I, sobretot, cal tenir en compte que l’autoestima solament es construeix amb inputs en positiu.
Tots tenim vuit tipus d’intel·ligències... com a mínim. Tinguem en compte el que diu el professor Gardner.
 
 


Resum conferència. Cliqueu aquí
Què i quines són les IM segons H.Gardner.  Cliqueu aquí
Article.Les intel.ligències múltiples a l'aulaCliqueu aquí.
Test IM adults.  Cliqueu aquí.
Test IM alumnes.  Cliqueu aquí
Calendari,Cliqueu aquí

Galeria d'Imatges

CERCAR

   

Horari De L'AMPAEA

De dilluns a divendres

De 8 a 13 hores
De 14 a 17 hores

Tel. +376 722 509

Contacte

AGENDA

  ABRIL 2021
DL DM DC DJ DV DS DG
  1  2  3  4 
 5  6  7  8  9  10  11 
 12  13  14  15  16  17  18 
 19  20  21  22  23  24  25 
 26  27  28  29  30  
  

CONTRA L'ASSETJAMENT